trende

Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşları İçin Yetki Belgesi Alma Kriterleri

Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşları İçin Yetki Belgesi Alma Kriterleri

Sağlık turizmi sektöründe aracı kuruluş olarak hizmet vermek isteyen işletmeler için yetki belgesi almanın önemi büyüktür. Bu belge, uluslararası hastalar ve sağlık kuruluşları arasında köprü görevi gören aracı kuruluşların güvenilirliğinin resmi bir kanıtıdır. Peki bu belgeyi alabilmek için hangi belgeleri sunmanız ve hangi kriterleri karşılamanız gerekiyor? Bu kapsamlı rehberde aracı kuruluşları için Sağlık Turizmi Yetki belgesi nasıl alınır tüm detayları sizin için derledik.

Aracı Kuruluşlar Tarafından Sunulacak Belgeler

HealthTürkiye Portalı Üyeliği

Sağlık turizmi aracı kuruluşu olarak faaliyet gösterebilmek için ilk adım, HealthTürkiye Portalına üyelik başvurusu yapmaktır. Başvuru sürecinde, bu portalda üyelik başvurusu yaptığınıza dair belgeyi sunmanız gerekecek. Bu portal, Türkiye’nin sağlık turizmi alanındaki resmi dijital platformu olarak hizmet veriyor ve yabancı hastalar için önemli bir referans kaynağı olarak kullanılıyor.

Başvuru Dilekçesi

Aracı kuruluşun adını, iletişim bilgilerinizi, banka hesap detaylarınızı ve kuruluşunuzun temsilcisinin adı ve iletişim bilgilerini içeren resmi bir başvuru dilekçesi hazırlamanız gerekiyor. Bu dilekçe, yetki belgesi başvuru sürecinizin ilk resmi adımı olacak.

Seyahat İşletmeciliği Belgeleri

Eğer bir seyahat acentası iseniz, ilgili il/ilçe sağlık müdürlüğünce onaylı seyahat acentası işletme belgenizi sunmanız gerekiyor. Diğer tüzel kişiler için ise, seyahat, konaklama ve diğer turizm faaliyetleri için mevzuatın gerektirdiği şartları sağlayan seyahat acentaları ile yapılan hizmet alım sözleşmesini ibraz etmeniz gerekmektedir. Bu belgeler, kuruluşunuzun turizm faaliyetlerini yasal çerçevede yürüttüğünün kanıtıdır.

Ticaret Sicil Gazetesi

Aracı kuruluşun sermaye durumunu ve şirket ortaklarını gösteren, ayrıca iştigal konusu olarak sağlık turizmi faaliyeti belirtilen Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinin bir suretini sunmanız gerekiyor. Bu belge, kuruluşunuzun resmi olarak sağlık turizmi alanında faaliyet gösterdiğini kanıtlar niteliktedir.

Temsil Yetkisi ve İmza Sirküleri

Tüzel kişiliği temsile yetkili kişi ve kişilerin belirtildiği ticaret sicil tasdiknamesi ve imza sirkülerini sunmanız gerekmektedir. Bu belgeler, kuruluşunuzun yasal temsilcilerini ve imza yetkisine sahip kişileri resmi olarak belirler.

Mali Bilanço

Mali müşavir tarafından onaylı bir önceki yıla ait yıl sonu bilançonuzu sunmanız gerekiyor. Bu belge, kuruluşunuzun finansal durumunu ve mali istikrarını gösterir, böylece hizmet sürekliliğiniz konusunda güvence sağlar.

Çağrı Merkezi Alt Yapısı

Çağrı merkezi alt yapısını kendi bünyesinde kurmayan aracı kuruluşlar için çağrı merkezi hizmet alım sözleşmesini sunmanız gerekiyor. Eğer çağrı merkezi alt yapısını kendi bünyenizde kurduysanız, istihdam edeceğiniz en az iki personelin işe giriş bildirgesini ve çağrı merkezi dışında sağlık turizmi alanında istihdam edeceğiniz personelin işe giriş bildirgesini sunmalısınız. Bu belgeler, uluslararası hastalara kesintisiz ve kaliteli hizmet sunabilme kapasitenizi gösterir.

Yabancı Dil Yeterliliği

Çağrı merkezi alt yapısını kendi bünyenizde kurmanız halinde istihdam edeceğiniz personelin ve sorumlu olarak istihdam edeceğiniz personelin yabancı dil yeterliliğini belgelemeniz gerekiyor. Aşağıdaki seçeneklerden birini sağlamanız yeterlidir:

  • İngilizce veya hizmet sunulacak diğer yabancı dillerden YÖK veya ÖSYM tarafından yapılan sınavlardan 100 üzerinden en az 65 puan almış olmak ya da bu puana denk uluslararası bir dil belgesine sahip olmak.
  • Avrupa Dil Portfolyosu’nda yer alan B2 dil düzeyini gösterir belgeye sahip olmak.
  • En az doçent ünvanına sahip olduğunu belgelendirmek.
  • Lisans düzeyinde yabancı dilde eğitim veren bölümlerden veya dil/edebiyat/kültür/öğretmenlik/mütercim ve tercümanlık/çevirmenlik bölümlerinden mezun olduğunu gösteren diploma.

Sağlık Turizmi Aracılığına Adım Atarken

Sağlık turizmi aracı kuruluşu yetki belgesi, Türkiye’nin sağlık turizmi alanındaki güvenilirliğine katkıda bulunacak önemli bir unsurdur. Bu belgeyi alarak, uluslararası standartlarda aracılık hizmeti sunduğunuzu resmi olarak belgelemiş olacaksınız. Yukarıda belirtilen tüm belgeleri eksiksiz olarak sunarak, başvuru sürecinizi sorunsuz bir şekilde tamamlayabilir ve uluslararası sağlık turizmi pazarında aktif rol alabilirsiniz.

Sağlık turizmi aracılığı, yabancı hastaların ülkemizde en iyi sağlık hizmetini alabilmeleri için kritik önem taşıyan bir hizmettir. Kaliteli ve güvenilir aracılık hizmetleri, Türkiye’nin sağlık turizmindeki rekabet gücünü artıracak ve daha fazla uluslararası hastanın ülkemizi tercih etmesini sağlayacaktır. Siz de bu değerli sektöre katkıda bulunmak için gerekli kriterleri sağlayın ve yetki belgenizi alın!

Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşları Tarafından Sunulacak Belgeler

  1. HealthTürkiye Portalına üyelik başvurusu yaptığına dair belge.
  2. Aracı kuruluşun adı, iletişim ve banka hesap bilgileri ile aracı kuruluşun temsilcisinin adı ve iletişim bilgilerinin belirtildiği başvuru dilekçesi.
  3. Seyahat acentasi olan tüzel kişiler için ilgili il/ilçe sağlık müdürlüğünce onaylı seyahat acentasi işletme belgesi, diğer tüzel kişiler için seyahat, konaklama ve diğer turizm faaliyetleri için mevzuatın gerektirdiği şartları sağlayan seyahat acentaları ile yapılan hizmet alım sözleşmesi.
  4. İlgili aracı kuruluşun sermaye durumunu ve şirket ortaklarını gösteren, ayrıca iştigal konusu olarak sağlık turizmi faaliyeti belirtilen Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinin sureti.
  5. Tüzel kişiliği temsile yetkili kişi ve kişilerin belirtildiği ticaret sicil tasdiknamesi ve imza sirküleri.
  6. Mali müşavir tarafından onaylı bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosu.
  7. Çağrı merkezi alt yapısını kendi bünyesinde kurmayan aracı kuruluşlar için çağrı merkezi hizmet alım sözleşmesi.
  8. Çağrı merkezi alt yapısını kendi bünyesinde kurması halinde istihdam edeceği en az iki personelin işe giriş bildirgesi, çağrı merkezi dışında sağlık turizmi alanında istihdam edeceği personelin işe giriş bildirgesi.
  9. Çağrı merkezi alt yapısını kendi bünyesinde kurması halinde istihdam edeceği personelin ve sorumlu olarak istihdam edeceği personelin yabancı dil yeterliliği için aşağıdaki şartlardan birini sağlamak:
    1. İngilizce veya hizmet sunulacak diğer yabancı dillerden Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan ya da yaptırılan sınavda veya Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı’nda 100 üzerinden en az 65 puan almış olmak ya da ÖSYM tarafından bu puana denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak.
    2. İngilizceden veya hizmet sunulacak diğer yabancı dillerden Avrupa Dil Portfolyosu’nda yer alan B2 dil düzeyini gösterir belgeye sahip olmak.
    3. En az doçent ünvanına sahip olduğunu belgelendirmek.
    4. Lisans düzeyinde yabancı dilde eğitim veren bölümlerden veya dil/edebiyat/kültür/öğretmenlik/mütercim ve tercümanlık/çevirmenlik bölümü/programı/fakültelerinin en az birinden mezun olduğuna dair diploma.
26.04.2025
28
Whatsapp
Abdullah Pekin
Abdullah Pekin
Merhaba
Size nasıl yardımcı olabiliriz?